• 0255 540020 ma t/m vr 09:00u tot 17:00u
  • 0255 540020

Support

De helpende hand wanneer 'het' niet werkt

Storingen zijn vervelend, maar zijn helaas nooit helemaal te voorkomen. Uiteraard doen we ons best ervoor te zorgen dat onze diensten een zo hoog mogelijk beschikbaarheid hebben.

Mocht het toch een keer voorkomen dat een product niet werkt, dan staan we bij ivin klaar voor onze klanten. Hieronder lichten we toe hoe en wanneer we klaar staan.

Storingen aan producten van ivin

Storing aan producten van partners

Storingen aan ivin maatwerk software

Storingen aan netwerk installaties bij klanten

Installatie- en configuratievragen

Tips en voorbeelden 

 

Storingen aan producten van ivin

Indien er een storing is op een product van ivin (Managed internet server hosting, domeinen, SiteCanvas), dan is dat meldbaar via ons supportformulier. Deze methode heeft onze voorkeur.

Bovendien zijn we van maandag tot en met vrijdag van 09:00u tot 17:00u bereikbaar op telefoon 0255 540020.

Indien er sprake is van een kritische storing dan zijn we dagelijks van 08:00u tot 23:00u bereikbaar op telefoon 0255 540022. Onder een kritische storing verstaan we dat een product:

  • Volledig onbereikbaar is (Eerst testen vanaf een andere provider wordt op prijs gesteld)
  • Fouten of errors vertoont waardoor het gebruik van het product ernstig beperkt wordt

Storingen aan producten van partners

Indien er een kritische storing is op een product van onze partner diensten (Google Apps, Office 365, Online backup, Ziggozakelijke verbindingen), dan is dat meldbaar via ons supportformulier.

Bovendien zijn we van maandag tot en met vrijdag van 09:00u tot 17:00u bereikbaar op telefoon 0255 540020. We kunnen dan meekijken om te zien wat er niet werkt.

Buiten deze openingstijden is het natuurlijk mogelijk contact op te nemen met de partner. Onze ervaring is echter dat storingen op partner diensten meestal snel worden opgelost.

Storingen aan ivin maatwerk software

Indien er een storing is aan maatwerk software van ivin, dan is dat meldbaar via ons supportformulier. Deze methode heeft onze voorkeur. 

Bovendien zijn we van maandag tot en met vrijdag van 09:00u tot 17:00u bereikbaar op telefoon 0255 540020.

Indien de software op ivin Managed internet servers draait, en er sprake is van een kritische storing, dan zijn we dagelijks van 08:00u tot 23:00u bereikbaar op telefoon 0255 540022. Onder een kritische storing verstaan we dat een product:

  • Volledig onbereikbaar is (Eerst testen vanaf een andere provider wordt op prijs gesteld)
  • Fouten of errors vertoont waardoor het gebruik van het product ernstig beperkt wordt

Storingen aan netwerkinstallaties bij klanten

Indien er een storing is aan een netwerkinstallatie bij klanten (Servers, werkstations, printers, routers of netwerk), dan is dat meldbaar via ons supportformulier. Deze methode heeft onze voorkeur. 

Bovendien zijn we van maandag tot en met vrijdag van 09:00u tot 17:00u bereikbaar op telefoon 0255 540020.

Indien de storing buiten onze standaard openingsuren valt en kritisch is, dan is het mogelijk ons dagelijks van 08:00u tot 23:00u te bellen op 0255 540020 te bellen. Tijdens het gesprek proberen we een oplossing te bedenken, maar we kunnen niet garanderen dat we de storing meteen kunnen oplossen. lndien we een tussenoplossing kunnen geven zullen we dat bespreken.

Buiten deze tijden is het altijd mogelijk gebruik te maken van ons supportformulier. Wij regaeren altijd zo snel mogelijk op supportaanvragen via het support formulier.

Installatie- en configuratie vragen

Het kan altijd gebeuren dat het niet lukt iets in te stellen. Een FTP of e-mail account in Outlook of op een smartphone bijvoorbeeld.Voor bepaalde diensten hebben we handleidingen opgesteld, die de meeste instelling duidelijk behandelen.

Indien het na het doornemen van de handleiding toch niet lukt, dan heeft het invullen van ons supportformulier de voorkeur. "Het werkt niet" dekt nooit de lading en laat ons met te veel vragen zitten. Zie onze tips hieronder.

Mocht dit alles niet helpen dan zijn we dagelijks van 09:00u tot 17:00u bereikbaar op telefoon 0255 540020. Het is mogelijk dat we een terugbel afspraak maken op een later tijdstip.

Tips

Hoe hard en goed we ons best doen, zonder een duidelijke beschrijving van wat er niet werkt kunnen we vrij weinig. Alle mogelijke 'Het werkt niet' opties afstruinen, om de naald in de hooiberg te zoeken is niet effectief en tijdrovend. Het is dus van belang dat de klant ons helpt de klant te helpen. Daarom hierbij enkele tips in de vorm van voorbeelden:

 

Klant:

"De website doet het niet"

Ons antwoord:

"Dat is vervelend, maar op onze werkstations doet hij het prima. Ook vanaf een tablet met een 4G verbinding. Heb je het al ergens anders geprobeerd, op een ander werkstation of op een andere locatie, bijvoorbeeld bij de buren? Zijn bekende sites zoals nu.nl wel bereikbaar?"

 

Klant:

"Mijn e-mail doet het niet"

Ons antwoord:

"Wat werkt er niet? Verzenden, ophalen of beide? Welke errormelding zie je? Is dit op een PC, Mac, tablet of smartphone? Welke app of mailpakket gebruik je en hoe is het ingesteld? Heb je webmail al geprobeerd?"

 

Klant:

"Het formulier onder het overzicht in mijn webapplicatie werkt niet"

Ons antwoord:

"Dat is vervelend, maar op onze werkstations doet hij het prima. Wat werkt er niet? Kun je screenshots sturen? Werkt het wel op een andere browser, of op een andere PC, Mac of tablet? Kun je aangeven wat je exact hebt ingevuld en geselecteerd in het formulier?"

Probeer daarom altijd:

  • Te kijken of het probleem zich ook voordoet op een andere browser, PC of vanaf een andere internet verbinding.
  • Zo veel mogelijk details over het probleem op te geven (gebruikte browser, ingevulde data, verwachtte resultaat en het werkelijke resultaat).
  • Screenshots bij een e-mail mee te sturen om het probleem toe te lichten.

 

 

Interesse gekregen?   Heb je een vraag?   Of wil je een offerte?

Neem gewoon contact met ons op.  We staan je heel graag te woord :-)