Aangepaste openingstijden

Maandag 15 juli tot en met vrijdag 19 juli is ons kantoor gesloten

Gedurende deze periode zijn we telefonisch even niet bereikbaar.
Bij storingen verzoeken we je het supportformulier in te vullen.
Voor algemene vragen kun je het contactformulier invullen.

Remote support

Als het helpt dan kijken we gewoon op afstand mee

Ondersteuning bieden gaat veel efficiënter als we kunnen meekijken, zonder meteen bij de klant langs te moeten gaan. We kunnen daarbij op afstand de PC, Mac of server besturen en de klant laten meekijken. Dat is veel effectiever dan blind de klant te vertellen wat hij moet doen, of te proberen te begrijpen wat de klant ons probeert uit te leggen met "het werkt niet".


Windows remote support

Om klanten met WIndows machines te ondersteunen, gebruiken meestal Quick Assist, dat standaard in Windows 10 en Windows 11 aanwezig is. Wel zo handig, want de klant hoeft niets te downloaden of te installeren en kan meteen aan de slag. Het werkt ook prima met klanten die meerdere schermen aan hun Windows PC hebben aangesloten.

Als eindgebruiker start je Quick Assist op door op de Windows toets te klikken en ingedrukt te houden (Het windows logo met de vier blokjes, links onder op je toetsenbord tussen de CTRL en ALT toetsen) en daarna op de letters Q, U en I te drukken. Quick Assist verschijnt dan als optie om uit te voeren. Daarna krijg je van ons een code en kunnen we snel met je meekijken. Als je wil dat we je PC overnemen, dan kun je daar ook nog toestemming voor geven.

 

MacOS remote support

Om klanten met MacOS machines te ondersteunen, gebruiken we meestal de Screen Sharing app, die op alle moderne MacOS versies standaard aanwezig is.

We sturen een verzoekje naar het AppleID waarmee je op je Mac bent ingelogd. Je krijgt dan een popup te zien en als je deze accepteert, kunnen we met je meekijken en je Mac besturen. Het werkt ook prima met klanten die meerdere schermen aan hun Mac hebben aangesloten.

Als je niet weet wat je AppleID is, dan vind je die door op je Mac linksboven in de menubalk op het Apple logo te klikken en daaronder in het menu Systeemvoorkeuren te selecteren. In het nieuwe venster klik je linksbovenin op Je naam (er staat AppleID onder) en dan krijg je rechts in het scherm het email adres van je Apple ID te zien.




Interesse gekregen?   Een plan bespreken?   Heb je een vraag?  

Neem gewoon contact met ons op.  Bel 0255 540020. We staan je heel graag te woord!