Google Workspace
Flexibel samenwerken met e-mail, agenda's, documenten, chatten en videobellen
Google Workspace is veel meer dan e-mail op eigen domein voor alle medewerkers, gedeelde agenda's, contacten en perfecte synchronisatie tussen mailclients, smartphones en tablets.
Google Workspace, voorheen bekend als Google G Suite of Google Apps for Work, is een krachtige suite en biedt e-mail op eigen domeinnaam met meer dan genoeg opslagruimte voor alle e-mail, gedeelde agenda's, uitgebreide contactenbeheer, documenten, spreadsheets en presentaties, waaraan je tegelijk samen met je collega's kunt werken.
Uiteraard biedt Google Workspace e-mail op eigen domein met alle bekende functies van Gmail: De beste anti-spam technologie, de hoogste afleverkans van je verzonden e-mails, enorme opslag en een zeer krachtige zoekmachine voor al je mails, labels in plaats van ouderwetse mappen, en nog veel meer.
Samenwerken gaat uiterst intuitief met apps zoals Chat en Meets, waarmee je met je collega's eenvoudig op elk platform kunt chatten en videobellen. Een op een, maar ook met een hele groep tegelijk. Alles is webbased, vanaf elk apparaat te gebruiken en er hoeft geen software te worden geïnstalleerd. Werk je toch liever met Outlook of Mac mail en Mac agenda? Dan is dat geen probleem.
Google Workspace heeft een bijzonder hoge uptime van maar liefst 99,9%. Er is nooit geplande downtime voor updates. Er is natuurlijk ook geen eigen e-mailserver meer nodig, die normaliter om de zoveel jaar moet worden vervangen en periodiek van updates moet worden voorzien. Over updates gesproken; Die worden aan de lopende band uitgevoerd zonder dat je daar last van hebt. Google Workspace wordt dus continu verbetered en voorzien van nieuwe funties. Je kunt zelfs kiezen of je vooraan de rij wil staan om nieuwe features te verkennen of dat je het rustig aan doet en pas later nieuwe functionaliteiten krijgt. Uiteraard zijn deze updates allemaal in de standaard prijs van Google Workspace inbegrepen.
Google Workspace is een zeer betaalbare totaaloplossing. De prijs per gebruiker voor Workspace Business Starter bedraagt € 5,20 per maand. Vergeleken met een eigen server met MS Exchange en de daaraan gerelateerde servicekosten, pakt Google Workspace zeer voordelig uit. Voor dat bedrag krijg je per gebruiker 30GB cloudopslag (voor mail, documenten, en andere diensten), Videobellen met max 100 deelnemers. Indien dat niet genoeg is dan Is er de Business Standard versie voor €10,40 per maand. Deze versie biedt 2TB cloudopslag per gebruiker en videovergaderingen voor 150 gebruikers met opnamefuncties. Als dat nog niet genoeg biedt, is er de Business Plus versie, met 5TB cloudopslag per gebruiker, videovergaderingen voor 250 gebruikers en Vault, waarmee je zelfs data uit verwijderede accounts kunt terughalen als dat nodig is.
Waarom via ivin bestellen?
ivin is Authorised Google Partner, al sinds Google Workspace in Nederland beschikbaar was onder de oude naam: Google Apps. Google Partner word je niet zomaar. Google stelt hoge eisen aan hun partners zodat zij uitstekende support kunnen leveren, migraties kunnen verzorgen en Google Workspace kunnen configureren zodat het optimaal werkt voor de klant. Google Workspace kent voor ons weinig geheimen. We werken er echt zelf mee, elke dag.
Installatie en configuratie
Voordat we Google Workspace inrichten voor een klant nemen we samen alle wensen en opties door. We geven daarbij advies gebaseerd op onze eigen werkervaring met Google Workspace. Nadat alles is ingesteld en Google Workspace klaar is voor de klant, overhandigen we de benodigde logingegevens en kunnen de gebruikers ermee aan de slag.
Migratie
We richten niet alleen schone nieuwe Google Workspace omgevingen in. Meestal heeft de klant al email en agenda's. Soms losse aan elkaar geknoopte diensten, Soms betreft het klanten die een eigen MS Exchange server hebben en graag alle mail, agenda's en gebruikers willen overzetten. Migraties kunnen ook in meerdere stappen worden uitgevoerd, waarbij bijvoorbeeld eerst de technische mensen van een bedrijf en een groepje testers de overstap maken in een pilot. Wanneer duidelijk is dat alles werkt zoals gewenst, zetten we alle gebruikers over naar Google Workspace.
Support
Nadat we Google Workspace hebben opgeleverd is het altijd mogelijk dat de klant met vragen zit. In Google Workspace zit een uitstekende en gedetailleerde online handleiding, maar wij staan klaar voor de vragen van onze klanten. Veel vragen die aan ons gesteld worden gaan gepaard met een stukje adviesbehoefte. Meedenken zit in ons DNA. Basis support is gratis en omvat de configuratie van mailclients zoals Outlook en Mac mail, iPhones, iPads en Android smartphones en tablets. Afhankelijk van de behoefte leveren we ook uiterst betaalbare supportcontracten.
Training
Indien gewenst geven we trainingen aan gebruikers. Vooral na een migratie naar Google Workspace geeft dit een flinke boost aan productiviteit en zullen de gebruikers sneller en effectiever omgaan met Google Workspace.
Interesse gekregen? Een plan bespreken? Heb je een vraag?
Neem gewoon contact met ons op. Bel 0255 540020. We staan je heel graag te woord!